full detail

Pierwszy dzień 8-12 godzin ciężkiej pracy to szeroko pojęte mycie. Dekontaminacja, deironizacj i glinkowanie lakieru czyli usunięcie wszystkich zanieczyszczeń jakie przywarły do lakieru od momentu produkcji aż do teraz. Nastepnie demontaż i mycie felg(wewnątrz i na zewnątrz) , mycie nadkoli, szczelin, zakamarków, uszczelek, gumek, gumeczek, plastików, kratek, grila, podszybia i innych mniejszych lub wiekszych elementów. Następnie osuszenie i wydmuchanie ze szczelin wody oraz pozostałych zanieczyszczeń tak by mieć pewność, że lakier jest przygotowany do korekty na 100 procent. Wszystkie te czynności przygotowawcze robi sie właściwie z trzech powodów:
1. Dlatego, ze jest to obowiązek przed każdą korekta lakieru. Pominięcie tego etapu celem przyspieszenia pracy lub obniżenia kosztu usługi jest profanacją sztuki detailingu i karygodnym błedem.
2. Po to aby podczas pracy z lakierem żaden piasek czy inne zanieczyszczenie nie miało szans by dostać się pod gąbke polerską powodując kolejne zniszczenia lakieru.
3. Gdy juz zakończymy pracę detailingową te wszystkie elementy, które wyczyściliśmy wcześniej w połaczeniu z idealna korektą lakieru pokaż obraz doskonałego detailingu nadwozia.

Drugi, trzeci, czwarty, czasem i piąty dzień to wieloetapowa, wielopoziomowa korekta lakieru. Może ci się wydawać, że to tylko machanie maszyną polerską na lewo i prawo 🙂 W rzeczywistości to mozolna, czasochłonna i szczegółowa praca wymagająca ogromnego doświadczenia, cierpliwości i szacunku dla powierzchni. Wszystko po to, aby korekta lakieru była bezpieczna, skuteczna zaś grubośc lakieru pozostała na akceptowalnym poziomie. Pamiętajcie, ze korekta lakieru to nie tylko usuwanie zarysowań, ale także właściwe wykończenie. Po skończonej pracy lakier nie może mieć żadnych zmatowień, hologramów czy smug itp. Lakier ma byc idealny!

Kolejny dzień pracy to ponowne mycie, odtłuszczenie i przejście do etapu zabezpieczenia. W dwóch krokach wykorzystując odpowiednia technikę i wyselekcjonowane środki bezpieczne dla lakieru usuwam wypełniacze z past polerskich i odtłuszczam karoserie do dalszych prac. Po wysuszeniu i inspekcji lakieru, jeśli wszystko jest w porządku, przechodzą do finalnego wykończenia, odtłuszczenia i aplikacji zabezpieczenia na wszystkie wcześniej wyczyszczone elementy z początku prac oraz oczywiście zabezpieczenia lakieru. Jeśli zdecydujemy sie na standardowy sposób ochrony lakieru to aplikuje klasyczny, odpowiednio dobrany wosk w cenie usługi.
Natomiast jeśli chcemy jeszcze bardziej poprawić estetykę naszego auta, a jednocześnie trwale zabezpieczyć lakier pod kątem chemicznym nawet na kilka lat, mozemy wybrac dodatkowo płatną aplikację powłoki ceramicznej.

W przypadku aplikacji powłoki ceramicznej musimy poswięcić dodatkowe 24 godziny na prawidłowe wiązanie powłoki

Dodam jeszcze, ze Full detail jest najlepszym rozwiązaniem dla auta, a przy tym sprawiającym mi jako detailerowi największą przyjemność. W momencie kiedy wiem, że wykonuję pełną opcję moge puścić wodzę fantazji i dokonywać detailingu na elementach, o których nawet bym nie pomyślał ( np. czyszczenie wentylka do pompowania koła ) Jeśli uda mi sie wygospodarować tak zwaną wolną chwilę, potrafię chodzić dookoła auta i szukać co jeszcze mógłbym zrobić lepiej.